torsdag 22 november 2012

Jag är fascinerad

över dagens ungdom! Jag kan ju förstås bara tala för det ungdomar som finns i min omgivning. Dessa omtänksamma trygga flickor och pojkar som vet vad de vill och även om de inte just nu vet det så är dom trygga i sig själva! Dom har sin egna åsikt men respekterar att andra har sin. De är engagerade i samhället, har en åsikt gällande politik,miljömedvetna,kreativa,öppna för etnicitet,integration,olika sexuella läggningar och över att alla ska få vara sig själva! Jag önskar att jag i min ungdom hade haft hälften av denna självsäkerhet, åsiktsfrihet och vågat klä mig som jag ville, men det gjorde jag inte, jag var en som följde mängden och försökte härma så gott jag kunde.( jag känner fortfarande vid 44 års ålder mig ibland väldigt osäker.) Jag är stolt över att vara mamma till min 17-åriga dotter med alla hennes tankar över att jorden kan bli en bra plats att leva på om vi alla drar vårt strå till stacken. Nu är hon tonåring och agerar därefter emellanåt och det är tur...men hon är så klok att jag förundras över att jag kunde skapa denna sköna böna!
(och visst är hon fin min egna lilla "catwoman"!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar